هدیه سازمانی لوکس نیز مانند هر هدیه ی دیگری تعریف و ویژگی هایی دارد. هدیه سازمانی لوکس نشان دهنده توجه ویژه شما به شخص و یا اشخاص مورد نظر است. در واقع هدیه سازمانی لوکس از جنبه هایی مانند کیفیت، خاص بودن و قیمت از دیگر هدایا متمایز هستند. مخاطب این هدیه اغلب ویژه هستند. ازین هدایا میتوان به عنوان تقدیر از عملکرد،هدیه به مناسبت های ویژه در سال و یا تقویت ارتباط با کارمند و یا کارکنان شما در نظر گرفت. هدف از هدیه تبلیغاتی لوکس این است که نام و تصویر برند در ذهن شخص به بهترین شکل ممکن برجسته شود. در واقع هدف از این هدیه سازمانی لوکس تقویت ارتباط سازمان با آن شخص خاص و تقدیر از عملکرد اوست. در ادامه به بررسی معنای کلمه لوکس و سپس ویژگی های یک هدیه تبلیغاتی لوکس میپردازیم:
معنای لغوی کلمه لوکس و معادل فارسی :
به طور کلی لوکس به معنای فراهم کردن محصول و یا چیزی فراتر از نیازهای پایه افراد است. این ویژگی به خدمات و یا محصولاتی داده میشود که میخواهند نماینده تجملات باشد. لوکس بودن خبر از موقعیت بالاتر از متوسط در اجتماع میدهد. معنای لغوی کلمه لوکس واژه های اشرافی و یا تجملاتی و یا شیک هستند. معنای کلمه لوکس در لغت نامه
ویژگی های هدیه سازمانی لوکس
۱.ظاهر متمایز هدیه سازمانی اولین قدم مهم:
شاید باورتان نشود اما اولین تاثیر یا به قول فرنگی ها فرست ایمپرشن هنوز هم از مهم ترین تاثیراتی هست که یک هدیه روی مخاطب شما میگذارد. بهترین و با کیفیت ترین هدیه هم با یک بسته بندی و ظاهر نامناسب اثر خود را کاهش میدهد. پس اگر دنبال یک هدیه سازمانی لوکس هستید، به جعبه، بسته بندی و البته نوع تزیین کادو بسیار دقت کنید. در واقع تجربه گرفتن هدیه را با یک جعبه شیک چند برابر خاص میکنید. به عنوان نمونه عطر تبلیغاتی فلوت از شرکت وادی آرا را مشاهده میکنید که با بسته بندی شیک و خاص آن را در ذهن شما متمایز میکند.
۲.شخصی کردن هدیه سازمانی لوکس:
قدم بعدی یک هدیه سازمانی لوکس این است که به نحوی آن کادو برای گیرنده اختصاصی شده باشد. یعنی نام و یا نام و نام خانوادگی آن شخص روی جعبه ذکر شده باشد. در مواردی حتی اگر امکان درج جملات خاص کوتاه نیز روی محصول وجود داشته باشد که اثرگذاری فوق العاده ای دارد. یعنی این شخصی و سفارشی کردن هدایای سازمانی علاوه بر اینکه شامل درج لوگوی شرکت شماست، میتواند با صرف هزینه ای نام و نام خانوادگی شخص نیز روی هدیه ذکر شود که از نظر عاطفی و احساسی بسیار موثر است. با توجه به نوع هدیه میتوانید روی جعبه و یا روی خود هدیه نیز نام درج شود.مثلا روی یک عطر تبلیغاتی که یک هدیه سازمانی لوکس محسوب میشوید میتوانید نام شخص را روی خود هدیه یعنی عطر مانندنمونه زیر ذکر کنید.
۳.منحصر به فرد بودن:
مورد بعدی که به چشم گیرنده می آید این است که هدیه سازمانی شما هدیه تکراری نباشد و البته متمایز باشد. در واقع وقتی به محصولی ویژگی لوکس بودن را نسبت میدهیم، بازار نباید از آن اشباع شده باشد. منحصر به فرد بودن و غیر تکراری بودن بسیار مهم است.
۴.کیفیت بالای هدیه سازمانی لوکس:
مرحله ی بعدی کیفیت بالای این هدایاست. البته این موضوعی است که به مرور زمان برای مخاطب مشخص میشود. اما یک محصول لوکس باید کیفیت بالاتر از حد متوسط داشته باشد.
۵.قیمت متوسط به بالا:
هدایای تبلیغاتی شیک اغلب قیمت بالا و یا متوسط به بالا دارند. نه تنها قیمت این هدایا از متوسط بالاتر است، بلکه موضوع مهم تر این است که به چشم مخاطب هم بیاید که قیمت محصول پایین نیست. برای همین است که اعلام کردیم که ظاهر،بسته بندی و به طور کلی تاثیر اول هدیه روی ذهنیت افراد بسیار مهم است.
سخن آخر:
فراموش نکنید که هدایا تاثیر فوق العاده ای روی روابط شما میگذارند. افراد با دریافت هدایای خاص و لوکس احساس میکنند از حضور آنها قدردانی شده و همین احساس باعث بهبود عملکرد آنها میشود. پس اصلا اثر فوق العاده هدایای سازمانی را در بهبود عملکرد کارکنان و کارمندانتان دست کم نگیرید.
مطالعه مرتبط :
هدیه سازمانی لوکس به نظر من باید برای آدم لوکس هم باشه. وگرنه تاثیر نداره.
درسته. همه چیز باید با هم منطبق باشه...
چه خفن دیزاین کردید. کیفیتش چطوره؟ سمپل میفرستید؟
ممنونم از فیدبک مثبتتون. لطفا شماره تماستون را بفرستید برام.