دنیای عطر و ادکلن

موضوعات به روز درباره عطر، ادکلن، رایحه ها و کمک به انتخاب عطر مناسب

دنیای عطر و ادکلن

موضوعات به روز درباره عطر، ادکلن، رایحه ها و کمک به انتخاب عطر مناسب

دغدغه خرید لباس عروسی تا لحظه آخر...

اخیرا یکی از مشتریان بسیار خوش اخلاق و قدیمی من با من تماس گرفت و گفت که میخواهد ازدواج کند. بعد از تبریک و تعارفات من را به عروسی خودشان دعوت کرد. اول که بسیار هیجان زده شدم ازینکه بعد از مدت ها به عروسی دعوت شدم. بعد از قطع تلفن اولین چیزی که به شدت ذهن مرا مشغول کرد یکی لباس بود و دیگری هدیه عروسی. این بود که به فکرفرو رفتم که چگونه میتوانم از عطرهای هدیه مان به عنوان هدیه عروسی استفاده کنم که هم رایحه ها درست انتخاب شده باشد و هم زیبا باشند. خلاصه این قسمت مربوط به خاطره آماده سازی این عروسی است.

 خدا را شکر که اینجا بلاگ شخصی  من است و راحت میتوانم بدون ملاحظه کارفرما و یا هر کسی دیگر بنویسم. نمیدانم فقط من هستم و یا دیگران که انقدر دیر به دیر عروسی دعوت میشوند که انگار  زمان دعوت شدن برق بهم وصل کرده اند. آن روز خلاصه به سرعت کارهایم را جمع و جور کردم و زودتر از استرس بی لباسی عروسی رفتم خانه. کمد را باز کردم. شاید باورش سخت باشد اما هر کدام بدون استثنا هر کدام را که پوشیدم، دیدم مناسب عروسی نیست. تهش یک تولد رسمی. حالا با این وضعیت مالی باید خدا تومن هزینه میکردم برای خرید لباس.

لباس ها را کنار زدم و پیج های اینستا را چک کردم همان موقع. لباس قشنگ بود. اما قیمت ها طوری نبود که من بتوانم بخرم. امیدم به قرارداد فردا بود که قول خرید عطرهای تبلیغاتی را به من یک شرکت داده بود. برای پک نمایشگاه. گفتم خدایا یعنی این هم از همان خریداران توزرد است . هیچ کاری از دستم بر نمی اومد. باید تا فردا صبر میکردم ببینم با هزار اما و اگر چطوری پیش میرود روند مذاکرات. 


برای کادو هم که گفتم یک بسته عطر هدیه به عروس و یک بسته ست و مشابه برای داماد درست میکنم و در کنار کارت هدیه تقدیم میکنم. سلیقه عروس را که کاملا میشناختم. اما برای داماد گفتم بهتر است سخت نگیرم. عطر کمانچه که مشابه بوی باکارات رژ است و عطر چنگ که مشابه بوی کرید اونتوس است را برایشان کنار گذاشتم. با روبان هم به زیبایی تزیین کردم که حداقل از بابت هدیه خیالم راحت باشد. همان روز رفتم بانک سر کوچه و یک کارت هدیه پول هم گرفتم و گذاشتم کنار عطرها. روی کارت هدیه هم نوشتم : پیوندتان مبارک. ارادتمند. تینا. حالا مانده بود فقط لباس. 

فردا هرچقدر منتظر تماس ان شرکت شدم، زنگ نزد. تاکید کرده بود که خودش تماس میگیرد. خیلی ضایع بود من تماس بگیرم. گفتم حالا چی کار کنم. صبر کردم تا دو روز بعد. هیچ خبر خاصی هم از فروش نبود. یک پیامک آماده کردم و نوشتم که جشنواره فروش عطرهای وادی آرا از امروز به مدت ۲۴ ساعت. با هر ده میلیون خرید یک میلیون تخفیف میگیرید. عملا آتش زدم به مالم. یعنی سودش را رساندم به تقریبا صفر و منفی. امان از بی پولی. اس ام اس را هم تنظیم کردم فقط برای شرکت اونها فرستادم. چون این عدد اصلا منطقی نبود. گفتم یا شانس یا اقبال. وای که اگر مدیرم میفهمید دارم چه کاری میکنم. ۲۴ ساعت شروع شد. و من چشم به انتظار تماس شرکت.

شاید باورش سخت باشد. فقط دلم را صابون زده بودم. زنگ نزدند. پیامک را هم تکرار کردم. اما ظاهرا منصرف شده بودند. خیلی ناامید شدم از خودم چون هم قیمت را خراب کرده بودم و هم پولی دستم نیامده بود. گفتم اشکالی ندارد دیگر. با لباس تولد میروم عروسی.

اتفاق عحیبی که برایم فردا یعنی دقیقا روز قبل از عروسی افتاد این بود که یک شرکتی که من حتی یک درصد هم احتمال تماس نمیدادم و از صفحه عطر لینکدینم را شناسایی کرده بودند، تماس گرفتند. گفتند صد تا عطر به صورت فوری میخواهیم سفارش بدهیم. برای نمایشگاه هفته بعد. گفتم سمپل برایتان بفرستم. گفت نه بهترین رایحه ها را به انتخاب خودتان بگذارید. شش تا متنوع باشد. یعنی انقدر مشتری هلو مگر میشد؟ گفتم به روی چشم. در حالی که درونم عروسی بود گوشی را گذاشتم و پیش فاکتور را فرستادم. پول که به حسابم واریز شد یعنی پر در آوردم.

سریع سفارش را آماده کردم و رفتم مزون. خدا پول لباس را رساند.آن هم به عجیب ترین شکل ممکن. یک لباس بلند و رسمی قشنگ خریدم و با عطرهای هدیه رفتم عروسی...خدایا مرسی!

ادامه : بخش دوم : دغدغه لباس عروسی تا لحظه آخر

مروری بر تعاریف کلیدی عطر و ادکلن

ابتدا بهتر است به تعریف عطر و ادکلن بپردازیم. طبق تعریف عطر در ویکی پدیا عطر مخلوطی از اسانس‌ها یا ترکیبات معطر، مواد تثبیت‌کننده و حلال‌هاست که اغلب به صورت مایع بوده و برای خوشبوسازی بدن انسان، حیوانات، غذا، اشیا، و محل زندگی استفاده می‌شود. مواد اولیه معطر سازندهٔ عطر از طریق استخراج از منابع گیاهی، حیوانی یا از روش‌های تولید مصنوعی مواد شیمیایی تهیه می‌شوند. عطرها خود نیز به انواع متفاوت تقسیم بندی میشوند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم:


عطر یا perfume:

پرفیوم با بیست درصد از اسانس‌های روغنی، این نوع عطر بیشترین غلظت و ماندگاری را در بین انواع عطر داراست. به دلیل حجم موارد استفاده شده در آن بالاترین قیمت را نیز بین انواع عطر و ادکلن داراست.


ادو پرفیوم:

ادو پرفیوم اغلب حدود پانزده درصد اسانس دارند و بعد از پرفیوم ها بالاترین نسبت اسانس را بین انواع عطر و ادکلن داراست.


ادوتویلت:

بین پنج تا پانزده درصد اسانس دارد و نسبت به پرفیوم و ادوپرفیوم طبیعتا ماندگاری کمتری دارد و البته قیمتش نیز نسبت به آنها پایین تر است.


ادوکلن :

ادکلن ها کمتر از پنج درصد یعنی چیزی بین دو تا چهار درصد ماندگاری دارند. ادکلن ها نسبت به موارد بالا رقیق تر هستند. 


تاریخچه کلمه پرفیوم:

واژه پرفیوم از کلمه یونانی پرفیومر(perfumare) گرفته شده است به یونانی میشود در میان دود! چرا که یونانیان اعتقاد داشتند که رایحه ها نوعی دود غیر قابل دیدن هستند. و این دود موجب بوی عطر میشود. 


تاریخ استفاده از عطر در دنیا:

ظاهرا برای اولین بار در مراسم مذهبی و آیین های تشریفاتی شان در مصر از عطر استفاده شده است. پرواضح است که عطرها و ادکلن ها در دوران هایی فقط متعلق به طبقه اشراف بوده است و رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی دراختیار عموم قرار گرفته است. به طوری که امروزه به یکی از پرکاربردترین وسایل آرایشی بهداشتی با استفاده روزانه تبدیل شده است.اگرچه ذکر این نکته مهم است که ایران یکی از پرمصرف ترین کشورها در مصرف عطر و ادکلن در دنیاست.


عطرها نیز مانند موسیقی نت دارند:

عطرها نیز مانند موسیقی نت دارند. یعنی نت های ابتدایی، نت های میانی و نت های پایه و یا نت های انتهایی.  نت های ابتدایی اولین رایحه هایی است که به مشام میرسد. اولین بویی که از عطر ساطع میشود و اغلب بسیار کوتاه است. نت های میانی پس از بین رفتن نت های ابتدایی آشکار میشود و آن نیز ماندگاری نسبتا کوتاهی دارد.  اما نت های پایه و یا نت های میانی ماندگارترین نتهای عطر هستند و در واقع ترکیب اصلی بوی عطر به حساب می آیند.


منابع رایحه ها

منابع رایحه ها ممکن است گیاهی باشد و یا حیوانی و یا مصنوعی و البته طبیعی. گیاهی که شامل میوه ها و گیاهان سبز است. مصنوعی مواد ساخته شده و غیر طبیعی است.اما الهام اصلی عطرسازی از طبیعت است. منابع حیوانی مانند مشک است که البته امروزه بیشتر جایگزین گیاهی پیدا کرده اند.


سیاژ چیست؟
سیاژ نیز یکی از اصطلاحات جالب عطرسازی است که به معنای رد و اثر باقی مانده از عطر و ادکلن یک شخص است. در واقع او رفته است اما شما عطر او را کاملا احساس میکنید. کلمه فرانسوی آن sillage  است و به معنی اثر بو بعد از ترک کردن شخص است. 


آکورد در عطر سازی 
 آکورد در عطرسازی، ترکیب متعادل و بالانس شده چندین ماده اولیه است که برای ایجاد رایحه‌ای منحصر به فرد و تعیین روح عطر استفاده می‌شود. یک آکورد حداکثر از 6 تا 10 جزء مختلف تشکیل شده است. دو نوع آکورد وجود دارد:
۱.آکورد ساده
۲.آکورد پیچیده
آکورد ساده هنگامی که یک دانشجوی عطر سازی تمرین می‌کند تا چندین مواد اولیه را برای تولید یک رایحه مشخص  و معین مانند رایحه گل رز ترکیب کند، می‌تواند این کار را با 5 ماده انجام دهد. این یک آکورد ساده است. 

یک آکورد پیچیده، ترکیبی تقریبا جادویی از بسیاری از نت‌های بسیار متفاوت برای ایجاد یک ترکیب منحصر به فرد است و مسلما نسبت به آکورهای ساده پیچیدگی بسیار بیشتری دارد. تعریف  آکورد 

امیدواریم این اطلاعات به شما در جهت فهم بیشتر و بهتر مفاهیم کلیدی عطر و ادکلن  کمک کند.

نقش عطرهای تبلیغاتی در برند شما

همه چیز درباره نام برند شماست. درباره تقویت نام برند و ایجاد نقش مثبت در ذهن مشتری. هدایای تبلیغاتی نیز همه در این جهت خریداری میشوند که نام شما را در زمان نیاز در ذهن خریدار بیاورند. عطرهای تبلیغاتی یکی از جدیدترین و کاربردی ترین هدیه های تبلیغاتی در حال حاضر برای مخاطبان شما محسوب میشوند. عطرهای تبلیغاتی میتوانند در بسته بندی های شیک و آراسته و همچنین کیفیت عالی تاثیر مثبتی روی ارتباط شما با مخاطبینتان داشته باشد. در این مقاله به سوال و پاسخ های مهم درباره خرید عطرهای تبلیغاتی میپردازیم:


چرا باید عطرهای تبلیغاتی را به عنوان هدایای تبلیغاتی خریداری کنیم؟

عطرهای تبلیغاتی مزیت رقابتی خاصی دارند. یکی از مهم تری مزایای رقابتی عطرهای تبلیغاتی ایجاد تجربه بویایی مرتبط با برند شما است. یعنی با استفاده متداول از عطر،‌‌ آن بو تا سالها بعد تداعی نام برند شما میشود. پس اصلا این موضوع را دست کم نگیرید. ایجاد تجربه حسی قوی ترین کاری است که یک برند برای مخاطبینش انجام دهد. 


آیا عطرهای تبلیغاتی امکان سفارشی سازی دارند؟

بلی. عطرهای تبلیغاتی با امکان اختصاصی کردن عطر با درج نام برند و جملات روی لیبل و یا شیشه عطر و یا باکس،‌ امکان اختصاصی کردن و سفارشی سازی مخصوص شیشه عطر با نام برند شما دارند. پس ازین جهت با هر بار استفاده از عطر نام برند شما برای آن شخص زنده میشود. با استفاده روزانه نام برند شما در ذهن آن شخص باقی می ماند.


مزایای استفاده عطرهای تبلیغاتی  به عنوان هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی چیست؟

عطرهای تبلیغاتی در غرفه شما ایجاد ترافیک میکند. ایران یکی از کشورهای پرمصرف عطر در دنیاست. پس شک نکنید که بسیاری از افراد جذب این هدیه میشوند و غرفه شما در نمایشگاه شلوغ میشود.



در چه مناسبت هایی میتوان از عطر تبلیغاتی بهره برد؟

برای اهدای هدیه تبلیغاتی مناسبت هایی مانند نوروز، یلدا،‌ روز مرد و پدر، روز زن و مادر،‌روز پزشک، روز کارمند،‌عید غدیر و... از مرسوم ترین تاریخ ها برای اهدای هدایای تبلیغاتی و عطرهاست.


هزینه ی عطرهای تبلیغاتی نسبت به سایر هدایای تبلیغاتی بالاتر است؟

عطرهای تبلیغاتی در بسته بندی های بسیار مزین از سایر هدایا گران تر نیست. در رنج قیمتی متوسط قرار دارد اما با تاثیرگذاری بسیار بالا.


رایحه عطرهای تبلیغاتی را چگونه انتخاب کنیم؟

بهتر است از رایحه های خاص در خرید عطرهای تبلیغاتی استفاده نکنید. پیشنهاد میکنیم از پرطرفدارترین رایحه های بازار در خرید عطرهای تبلیغاتی را تهیه کنید که رایحه هایی همه پسند باشند که با احتمال بسیار بالا مورد پسند مخاطبین شما نیز قرار بگیرند.


آیا میشود در راه اندازی محصولات جدیدمان از عطرهای تبلیغاتی به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم؟

راه اندازی محصولات جدید در فروشگاه بهتر است با رویداد خاصی همراه باشد تا اطلاع رسانی آن بهتر اتفاق بیفتد. عرضه هدایای تبلیغاتی در این رویدادها امری مرسوم است. عطرهای تبلیغاتی میتوانند مانند یک یادگاری از برند شما عمل کند و موضوع محصول جدید را تا مدت ها در اذهان مشتریان نگاه دارد.


آیا عطرهای تبلیغاتی طراحی و بسته بندی خاصی دارند؟

بلی. امروزه طراحی های چشمگیری برای عطرهای تبلیغاتی به بازار آمده اند که میتوانند ایجاد تمایز کنند. بعضی ازین بسته بندی ها همراه با گل هستند و در باکس های هدایا قرار دارند که زیبایی آن را چند برابر کرده اند.


انواع عطرهای تبلیغاتی  را  که شامل تمام موارد بالا باشد، میتوانید معرفی کنید:

بلی. عطرهای تبلیغاتی سنتور، عطرهای تبلیغاتی چنگ، عطر تبلیغاتی سه تار، عطر تبلیغاتی فلوت، عطر تبلیغاتی دف، عطر تبلیغاتی کمانچه  که همگی در فروشگاه  عطرهای تبلیغاتی  وادی آرا موجود هستند، پیشنهاد ما به شما بعد از چندین سال تجربه فروش عطر است.


عطر تبلیغاتی بهترین هدیه تبلیغاتی است اگر...

اگر خرید عطرهای تبلیغاتی را به عنوان هدایای تبلیغاتی شرکت و یا سازمانتان در نظر گرفته اید، در نظر داشته باشید که نکات مهمی وجود دارند که قبل از سفارش این عطرهای تبلیغاتی باید در نظر بگیرید. دراین صورت شما در جهت برآورده کردن اهداف بازاریابی تهیه هدیه تبلیغاتی گام برداشته اید. عطرهای تبلیغاتی میتوانند بهترین انتخاب برای هدایای تبلیغاتی شرکت شما باشند به شرط موارد زیر:


۱. کیفیت عطرهای تبلیغاتی: مهمترین نکته ای که در تهیه عطرهای تبلیغاتی باید در نظر بگیرید خوشبویی و ماندگاری آنهاست. بدین منظور حتما به شرکت تامین کننده درخواست سمپل بدهید تا آنها را تست کنید و از خرید خود مطمین شوید. 


۲. قیمت عطرها: برای به دست آوردن بهترین قیمت برای این محصولات سعی کنید به جای ارتباط با شرکت های فروشنده ی هدایای تبلیغاتی با تولیدکننده مستقیم ارتباط برقرار کنید. به راحتی میتوانید آنها را با سرچ ساده به دست بیاورید. با حذف کردن واسطه شما گاهی در ایران با قیمتی حدود صد در صد پایین تر مواجه میشوید.


۳.چینی ها اعتقاد دارند که بسته بندی هدیه نیمی از تاثیر گذاری هدیه است. پس دقت کنید بسته بندی عطر شما باید به شکلی خاص و متمایز باشد تا بیشترین تاثیر را روی مخاطب بگذارد. همچنین اگر برای نمایشگاه آن را سفارش میدهید، ظاهر هدیه شما میتواند یکی از دلایل جذب بازدیدکننده به غرفه شما باشد و ایجاد ترافیک کند.


۴.عطرهای  هدایای تبلیغاتی خود را از جایی سفارش دهید که حتما نام برند شما را روی شیشه و یا بسته بندی درج میکند. عطر بدون نام برند شما به زودی فراموش میشود.لوگو نیز مهم است اما نام برند از هر چیز دیگری مهم تر است. چرا که نام برند با هر بار استفاده برای مخاطب زنده میشود.


۵.درسفارش هدایای تبلیغاتی باید در نظر داشته باشید که هرچقدر هدایای تبلیغاتی شما خاص تر و متمایزتر باشند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت. پس بهتر است به جای سفارش یک هدیه معمولی که به راحتی بین هدایای تبلیغاتی گم میشود، هدیه ای را با تعداد پایین تر و مخاطب مشخص تر و بعضا قیمت بالاتر تهیه کنید تا اثرگذاری برند بالاتری داشته باشید. 


۶.سعی کنید در نمایشگاه های بزرگ دو سطح هدیه تهیه کنید. یک هدیه در رنج قیمت بسیار ارزان و در کنار عطرهای تبلیغاتی تان در کمد در غرقه نگهداری کنید. پس از تعامل اولیه با مخاطب میتوانید تشخیص دهید که هدیه اولیه را به او اهدا کنید و یا هدیه ی ویژه را. در ضمن به او یادآوری کنید که به او هدیه ویژه تعلق گرفته است. در او احساس قدردانی را زنده کنید. همین احساس باعث بازگشت او به شما میشود.عطرهای تبلیغاتی در گرید های متفاوتی در بازار وجود دارند. بهتر است برای تهیه هدایای تبلیغاتی به گرید یک یعنی ادوپرفیوم مراجعه کنید. 


۷.بویایی یکی از عجیبترین حس های ما محسوب میشوند. سالها بعد بدون اینکه خودمان آگاه باشیم، با عبور شخصی از کنارمان که بوی ادکلن قدیمی مان را میدهد، به کودکی مان سفر میکنیم. پس اگر در ارتباط گرفتن رایحه ها با برندتان موفق عمل کنید، شاهکار کرده اید. 


در صورت نیاز به هرگونه مشورتی در خصوص تهیه این هدیه تبلیغاتی در بخش کامنت ها لطفا راه ارتباطی خود را قرار دهید. امیدوارم بهترین هدایای تبلیغاتی را متناسب با رویداد و برنامه تان تهیه کنید.

مطالعه مرتبط :

هدیه سازمانی لوکس چه ویژگی هایی دارد؟

هدایای تبلیغاتی کاربردی

امروزه در ایران هدایای تبلیغاتی کاربردی جایگاه مهمی در پلن های بازاریابی کسب کرده است. هدایای تبلیغاتی کاربردی در مناسبت های مختلف و رویدادهای مختلف به مشتریان بالقوه و بالفعل اهدا میشود. این هدایا انواع مختلفی دارد. هدایای تبلیغاتی در ایران شامل انواع مختلفی از اقلام می‌شود که کسب‌وکارها و سازمان‌ها برای تبلیغ برند، محصولات یا خدمات خود به مشتریان، همکاران و یا مهمانان ویژه هدیه می‌دهند. برخی از کاربردیترین هدایای تبلیغاتی در ایران عبارتند از:

1. ست لوازم التحریر:یکی از پرکاربردترین و قدیمی ترین هدایای تبلیغاتی است که با لوگو یا نام شرکت‌ها چاپ می‌شود.

2. سررسیدها : سررسیدها و تقویم‌های رومیزی با لوگوی شرکت‌ها یکی از هدایای پرکاربرد و محبوب در ایران به ویژه در ایام نوروز هستند.

3.لوازم الکترونیک و جانبی آن : این وسایل شامل کلیه لوازم الکترونیک ازجمله فلش مموری ها، پاوربانک ها، شارژرها، هدست ها و حتی ساعتهای الکترونیکی است. این نوع هدایا با قابلیت‌های متنوع و در برندهای متفاوت ارائه می‌شود و معمولاً با نام یا لوگوی برند تزئین می‌شود.

4.  ماگ های سرامیکی : فنجان و یا ماگ های سرامیکی با چاپ نام و لوگوی شرکت‌ها یکی دیگر از هدایای کاربردی هستند.

5. دفترچه های جیبی: انواع دفترچه‌ها و کاغذ یادداشت‌ها در اغلب جلسات همراه افراد است و بسیار مفیداست.

9. ست اداری : ست‌های اداری شامل خودکار، دفترچه، تقویم رومیزی و سایر اقلام اداری با برند شرکت، از هدایای مرسوم در ایران هستند.

10. خوراکی‌ها : بسته‌های خوراکی نیز امروزه از جمله هدایای جذابی محسوب میشود که میتوانند شامل پسته، آجیل، زعفران، شکلات و ... باشند.

11. لوازم الکترونیکی کوچک : مانند اسپیکرهای بلوتوث، هندزفری و غیره که همراه با لوگوی شرکت میتوانند انتخاب های خوبی باشند.

در انتخاب هدایای تبلیغاتی بودجه نیز تاثیر بسیار مهمی دارد. هر چقدر بودجه بالاتر باشد،‌ انتخاب های شما بیشتر است. 


هدایا تبلیغاتی خلاقانه:

اگر به دنبال هدایای تبلیغاتی خاص هستید، میتوانید آنها را به شکلی خاص کنید. ما در ادامه به شما پیشنهادهای برای هدایای تبلیغاتی خلاقانه میدهیم:


1. شخصی‌سازی پیشرفته

 نام گیرنده هدیه ذکر شود: اگر هدیه‌ها را با نام فردی یا پیام سفارشی آماده کنید، احساس ارزشمندی بیشتری برای گیرنده ایجاد می‌شود. مثلاً می‌توانید نام فرد را روی وسیله های تبلیغاتی تان ثبت کنید.

رنگ های خاص: انتخاب رنگ‌ها و طرح‌هایی که با هویت برند و سلیقه مشتری همخوانی دارند، می‌تواند هدایای شما را منحصر به فرد کند.

2. وسایل غیرتکراری

عطرهای تبلیغاتی امروزه در بازار اشباع شده ی ایران میتوانند از جدیدترین هدایای تبلیغاتی باشند که هنوز تکراری نشده است.

3. بسته‌بندی خاص
  بسته‌بندی شکیل: بسته‌بندی‌های خلاقانه، با طرح‌های جذاب و یا استفاده از مواد غیر معمول، می‌تواند یک هدیه ساده را به یک هدیه خلاص تبدیل کند.

  جعبه‌های هدیه سفارشی : باکس هایی با طراحی  خلاقانه که به‌طور ویژه برای برند شما ساخته شده‌اند میتوانند در تصویر برند شما تاثیر بسیار مثبتی داشته باشند.


4. هدایای طرفدار محیط  زیستی

  محصولات بازیافتی: استفاده از مواد بازیافتی برای ساخت هدایای تبلیغاتی امروزه میتواند به برند شما جلوه ی ویژه ای بدهد و سنس

:گلدان‌های آپارتمانی  کوچک نیز یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه و محیط زیستی است که به تلطیف فضای داخل خانه کمک میکند.

5. تجربه های به یاد ماندنی

   - گجت های الکترونیکی: مثلاً  اشتراک خدمات آنلاین مانند دوره‌های متمم و یا پادکست های نوار انتخاب بسیار خوبی برای برخی از مخاطبین است.

7. اشیای هنری

 آثار هنری محلی: هدایای دست ساز متعلق به شهرهای متفاوت ایران میتواند هدیه ای خلاقانه باشد.
هنرهای مدرن: اقلامی که توسط هنرمندان محلی طراحی یا ساخته شده‌اند، مانند سفال  و یا لباس های محلی

8. دوره های آموزشی

پادکست های آموزشی:  پادکست های ارزشمند یا منابع آموزشی مرتبط با صنعت شما که می‌تواند به دانش و مهارت گیرنده کمک کند.
این روش‌ها می‌توانند هدایای تبلیغاتی شما را به یادماندنی‌ تر کرده و تأثیر مثبتی روی مخاطبان بگذارد. و  به تقویت ارتباطات و بهبود تصویر برند شما کمک کنند.